30 Weeks Challenge #2


Rule of Thirds:
Oftewel de regel van derden, is een handig hulpmiddel voor fotografen. Je verdeelt je beeld met twee denkbeeldige horizontale en 2 verticale lijnen en krijgt daardoor negen denkbeeldige vlakken.
Door je onderwerp op of rondom Ć©Ć©n van de 4 denkbeeldige kruispunten te plaatsen krijg je een spannender beeld dan wanneer je je onderwerp precies in het midden plaatst.

Voor deze foto heb ik de horizon in de onderste drie vlakken geplaatst en de boom kruist Ć©Ć©n van de andere lijnen.


Ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden met deze regel, maar regels zijn er om gebroken te worden dus komt het niet uit en wordt de foto mooier of interessanter als ik het onderwerp bv pontificaal in het midden plaatst, dan zal ik dat zeker doen!

30 Weeks Challenge
Om creatiever te leren fotograferen heb ik mijzelf een challenge opgelegd. Elke week moet ik een foto maken met de opdracht uit dit lijstje.
Officieel is het een 30 dagen challenge maar ik smeer het uit over 30 weken en probeer elke woensdag de uitwerking van die week te laten zien.

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top