Madeliefje


Sinds de workshop met de Helios lens fotografeer ik bijna alleen maar met deze lens.
Ik vind het zo gaaf om er mee te spelen.
En je hoeft helemaal niet ver weg om onderwerpen te vinden.
Zoals Madeliefjes bijvoorbeeld. Je ziet ze overal, dus ook in het land achter ons huis.


Ik ben niet altijd even tevreden over het resultaat van mijn foto's, maar dat is niet erg. Het plezier wat ik heb in het doen vind ik veel belangrijker!

Waar ik ook van kan genieten is het bekijken en nabewerken van de foto's in Lightroom en Photoshop.
Niet extreem nabewerken, maar even de belichting iets aanpassen, het contrast en eventueel croppen. En dan in Photoshop mijn logo erop plaatsen.
Dat kan in Lightroom, maar ik vind het prettiger om het in Ps te doen. Dan kan ik bepalen waar ik hem zet, welke kleur het beste past en eventueel de transparantie aanpassen.

Maar soms kan een Lightroom preset een foto een hele bijzondere uitstraling geven.
De foto hieronder is zoals hij uit de camera kwam, maar op de foto bovenaan deze post heb ik een preset van zoom.nl (pimp je berg) losgelaten. Persoonlijk vind ik dat de foto daardoor een hele mooie, magische uitstraling heeft gekregen.

1 opmerking

  1. Mooie liefjes ;-)
    Een filtertje van zoom doet ook wonderen soms, heel enkele gebruik ik het ook als de foto er geschikt voor is.
    Dat lensje is ook erg mooi (het effect)

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top