Bloed Maan


Net als de rest van Nederland zat ik vrijdagavond klaar voor de Bloed Maan. Met een heldere,  zwoele avond kon het haast niet mis gaan.

Vanaf een uur of half 10 liep ik al heen en weer om te kijken of hij al te zien was, en toch ontkwam hij mij nog. Voor ik er erg in had stond hij al een tijdje aan de hemel te pronken maar niet echt heel duidelijk voor het blote oog.
De camera kon hem wat dat betreft beter in beeld krijgen.

Op social media heb ik al ontzettend veel foto's voorbij zien komen  en die van mij halen het niet bij de soms prachtig plaatjes, maar ze zijn beter gelukt met mijn simpele 75-300 mm lens dan ik had gehoopt.


Ik schoot zo ongeveer 100 foto's en die van het begin, waar de maan nog volledig tot bijna bedekt is, vind ik het mooist. Die waren ook het makkelijkst te fotograferen. Hoe helderder de maan werd, hoe lastiger ik het vond tot een moment waarop ik het even niet meer wist hahahaha.

Ik had nog wel even een enorm baalmoment.
Er vloog een vliegtuig midden 'door' de maan maar ik was net te laat met afdrukken :(
Je kunt de condensstreep nog zien maar het vliegtuig was vervlogen *lol*


Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top