Spelen met druppels


Een tijdje terug, toen ik mijn macro lens net had, leek het me leuk om foto's te maken van druppels.
Druppels waarin een vast patroon zichtbaar is.
Een projectje voor binnen dus.

Ik zetten mijn portable studio op en aangezien ik van mijn scrap periode nog ongelofelijk veel dessin papier in huis heb gebruikte ik dat als achtergrond.
Niet alles leende zich er echter voor. Kleinere dessins kwamen meestal beter tot hun recht dan grotere.


Zo leuk om te zien hoe het patroon van het papier reflecteert in de druppels!

Omdat waterdruppels te vloeibaar zijn en gelijk weer van het tulpenblad af liepen gebruikte ik vloeibare glycerine. Het is wat dikker.
Maar ook daarmee was het nog een hoop gedoe om de druppels op het blad te laten blijven liggen.


Zie je die kleine druppeltjes?
Met het blote oog waren ze nauwelijks waarneembaar. Leuk om ze op de foto zo duidelijk terug te zien komen!


Ik ben er een paar uur  zoet mee geweest. Om het op te zetten, het dessin papier uit te zoeken en de druppels zover te krijgen dat ze deden wat ik wilde.
Maar het was ontzettend leuk om te doen. Ik ga er vast nog een keer weer mee experimenteren!


Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top