Mijn 1e spiegelreflexcamera


Al zo lang ik mij kan herinneren wilde ik graag een spiegelreflexcamera.
Maar ja, het prijskaartje hé!

Daarom deed ik het dan ook altijd met de wat simpeler camera's. En de laatste paar jaar voornamelijk met mijn mobiel. Niks mis mee, maar de wens was er nog steeds en nu deed zich de gelegenheid voor dat ik er eentje aan kon schaffen.

Na een hoop informatie te hebben verzameld koos ik voor de Canon EOS 1300D + EF-S 18-55mm III. En daarbij kocht ik ook nog de EF 75-300mm f/4-5.6 III lens.
Een paar zonnekappen en uv filters maakten de set compleet.

Eén van de eerste foto's die ik maakte was de foto hierboven.
Ik heb altijd al zo'n selfie van mijzelf willen hebben :D
Het is geen hoogstandje maar dat had ik ook niet verwacht. Ik was al blij dat ik dit voor elkaar kreeg want man, wat een mogelijkheden heb ik nu ineens. Een beetje overweldigend eerlijk gezegd.

ISO, diafragma, sluitertijd, het is allemaal nog abracadabra voor mij.
Of en hoe ik dat onder de knie ga krijgen kunnen jullie gaan volgen op deze blog. En wie weet komen er over een tijdje de mooiste foto's voorbij ;)

2 opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top