DIY Cameratas


Zoals ik in een eerdere blogpost al schreef kocht ik voor mijn camera een compacte rugtas. Erg handig!
Maar dat compacte zegt eigenlijk al genoeg. Meer dan mijn camera en toebehoren kan ik er niet in kwijt. En met een reisje in het vooruitzicht, waarbij ik niet met 2 tassen wil zeulen, leek het me wel handig om een cameratas te hebben waarin ik ook nog andere dingetjes kwijt kan.

Omdat een leuke en ruime cameratas nog best aan de prijs is zocht ik naar een andere, goedkopere oplossing. 
Op pinterest vond ik het idee; een binnen-tas voor je eigen handtas. En via de zoekterm 'camerabag insert' vond ik er nog veel meer. 
Vol ideeën kroop ik achter de naaimachine.

Ik heb 2 tassen waarin ik de binnentas wil kunnen gebruiken en qua maat komen ze aardig overeen. En heel fijn, ze hebben allebei geen binnenvakken.
Na het opmeten van de tassen, de camera en de extra lens maakte ik het geraamte van isolator foam voor laminaat. Dat gebruikte ik ook voor de lens case. Het kwam goed uit dat ik het nog niet terug gebracht had naar de zolder (waar het al jaren ligt).


Voor een goede bescherming legde ik drie lagen foam op elkaar en naaide ze met een katoenen draad aan elkaar vast. 


En toen kon het in elkaar zetten beginnen.
Hoe je dat doet kun je zien in de custom camera bag tutorial van Alina. Een hele fijne, duidelijke beschrijving
Maar ook dit is een handige tutorial en veel eenvoudiger (een idee voor een kleiner formaat tas).


Samen met drie tussenschotjes is dit het eindresultaat:



En zo heb ik ineens 2 cameratassen voor een heel erg klein prijsje....




Omdat ik toch eenmaal de naaimachine op tafel had staan en het stofje zo leuk vond maakte ik er ook nog een camerariem bij.


Vanavond ga ik naar mijn 1e DSLR cursus. Een leuke gelegenheid om mijn nieuwe cameratas uit te proberen.

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top