Mijn nieuwe Canon EOS 70D


Waaaat??
Dat zal vast je eerste reactie zijn als je bovenstaande leest en de foto ziet.

Het is ook de eerste reactie die ik krijg van mijn omgeving: 'Maar je hebt je camera toch nog maar net en nu alweer een nieuwe'???
Tja wat kan ik zeggen.....ik ben gek?? 😂

Dat is eerlijk gezegd wel wat ik de laatste anderhalve maand van mijzelf heb gedacht.
Ik was ontzettend blij met mijn EOS 1300D, en ik blijf erbij dat het een geweldige camera is, maar het begon toch al vrij snel te knagen en ik begon te twijfelen of ik, ondanks mijn uitgebreide voorwerk, toch niet te snel gehandeld had (en misschien toch te zuinig geweest was 😉).
En hoe langer ik er mee rondliep, hoe meer ik begon te twijfelen.

Ik ging heel stiekem kijken naar andere camera's, camera's met een klapschermpje want dat was wat ik vooral erg miste (dat op je buik in het gras liggen gaat gauw vervelen als het koud en nat is).

Eind vorige week trok ik de stoute schoenen aan en zette mijn camera te koop in de veronderstelling dat het wel even ging duren.
Maar vanaf dat moment ging het in sneltrein vaart.
Binnen 2 dagen had ik mijn 1300D + kitlens verkocht en was een nieuwe 70D + kitlens naar mij onderweg 😲 

En wat ben ik blij dat ik de overstap gemaakt heb!
Het is absoluut een voordeel geweest dat ik eerst de 1300D heb gehad want ook al zitten hier veel meer toeters en bellen aan, het is lang niet zo overweldigend.
De knopjes zijn wat verplaatst en er zitten er wat meer op, net als een 2e schermpje om je instellingen op af te kunnen lezen, maar ik fotografeer ermee of ik er 2,5 maand geleden al mee begonnen ben.

Zoals jullie kunnen zien heb ik ook een andere camerariem,  een mooie roze 😉
Nou had dat voor mij niet zo gehoeven, ik had liever een zwarte gehad, maar deze riemen zijn nogal prijzig en wat doe je als de roze voor de helft aangeboden wordt?? Juist!!
Het is een BlackRapid Kick, en dat is toch een fijne riem!
Er was niks mis met de riemen die ik maakte, maar ze zaten steeds in de weg als ik het klapschermpje opende en dat was erg vervelend. Nu hangt de camera op de kop op mijn heup (hij is vastgeschroefd in het punt voor een statief) en door de geleider glijd hij zo om de riem naar boven als ik een foto wil maken. Perfect!
Ik bevestigde nog wel een extra beveiligingsriempje want je schroef zal maar een keer los gaan......

Deze foto's heb ik kunnen maken zonder nat en vies te worden 👍, het was alleen wel bere-koud brrrr. 





Beide zijn gemaakt met mijn 50 mm lens. Het gaat steeds beter!

2 opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top