Mistige zonsopkomst


Ik ben niet zo'n vroege vogel. De meeste ochtenden heb ik er moeite mee om uit bed te komen. Maar deze ochtend kon ik niet meer slapen...

En dat was maar goed ook want toen ik naar buiten keek en de prachtige, mistige zonsopkomst voor ons huis zag pakte ik snel mijn camera en schoot wat plaatjes.
En wat kunnen veranderingen van instellingen toch een verschil maken. Voor de foto hierboven gebruikte ik:

  • ISO 200
  • Sluitertijd 1/50
  • Diafragma f/29,0


En voor deze:

  • ISO 250
  • Sluitertijd 1/60
  • f/29,0

De bovenste vind ik als totaal plaatje mooier door de silhouetten van de boom en de heg aan de zijkant terwijl ik van de onderste de kleuren mooier vind.
En dan stel ik mijzelf de vraag; komen die verschillen in kleur alleen door de instellingen of ook mede door de compositie.
Nog iets om te onthouden dus;  als ik verschillende instellingen uit wil proberen, dezelfde compositie aanhouden om het verschil goed te kunnen zien....


Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top